En aquesta secció compartim aquells recursos que pensem us poden ajudar a implementar el projecte.
Aquests provenen de compartir sabers i experiències amb els educadors/es dels diferents projectes. Agraïm la seva capacitat de transformar, millorar i crear nous recursos, i la generositat de compartir-los.
Els organitzem en tres apartats:
- Activitats . Aquestes les agrupem seguint les quatre fases previstes per la metodologia de Teixint Fils d’Emocions: sensibilització, motivació, procés creatiu i projecció social.
- Publicacions
- Links d’interès
FONAMENTACIÓ PEDAGÒGICA
Aquest és un projecte amb una fonamentació pedagògica profunda i transformadora que, des de la persona cap a la comunitat, permet aprofundir en la cultura de pau i la cohesió social dins i fora de l’aula.
Enumerem aquells aspectes clau en els quals es fonamenta pedagògicament:
- Rol de la persona que fa de facilitadora i/o mestra: escolta i acompanya.
- Vincle pedagògic entre infant i adult.
- Procés creatiu INDIVIDUAL I GRUPAL: produccions artístiques a través de diversos llenguatges artístics.
- Enfocament sistèmic: pedagogia de la pau, visió sociocrítica.
- Projecció social: intercanvis inter-institucionals i entre actors d’una mateixa comunitat (barri/poble) i d’arreu.
- Enfocament competencial. Projecte transversal que permet incidir en diverses competències bàsiques.
- Cosir les noves tecnologies amb teles, fils i agulles: arpilleres com a eina pedagògica per treballar des de diverses àrees curriculars.
- Treball pedagògic inter-cicles.
- Aprenentatge cooperatiu.